2014年3月26日 星期三

退休人士請注意... ...

J P Morgan 剛發表《2014年退休指南》(2014 Guide to Retirement),發現1993至2013年,投資者如長揸標普500指數,年均回報達9.2%。過去7年,中間有金融海嘯,標普500指數總回報也有約31%,平均年回報率也有約3.9%,都有通脹咁上下,大概做到保值。換言之,似乎長揸美股大藍籌都Okay。投資銀行可能用呢D數字說服客戶買基金,長線投資應該好過自己短炒,有人幫你睇,就更可以唔止3.9%(不過,管理費就好金)。

不過,港股冇咁好彩,恒指過去7年的平均年回報率僅僅1.4%,明顯跑輸通脹,錄得負實質回報。呢個係說明,長線買港股藍籌,都好容易得個桔,例如匯豐(00005),7年前係紅底股,宜家80蚊都唔夠,計埋D息都打唔到和,要蝕。咁呢個係唔係短炒投機嘅理由?不過,短炒一樣係揀啱就發達,揀錯就瓜得喎。簡單黎講,諗住買股投資退休,都睇眼光同彩數,好鬼難。難怪有咁多人買樓投資,7年前隨便買間樓,到宜家都未賣,點都有得賺。

退休都要險中求,我勸你咪掣。對平民百姓黎講,退休要穩陣,並唔係靠股票呢種金錢遊戲。有錢買樓會好D,但宜家息口蘊釀上升,樓價唔會只升唔跌,都要諗過。最穩陣都係要靠政府公帑,即使你好憎D高官特首都咁話,尤其係公營醫療。冇錢睇私家醫院嘅香港人,生老病死,都離開唔到間政府醫院呀。

用慣香港政府醫院服務,可能唔覺咁重要,但係,你睇下大陸同美國就知,由中產到貧民都唔敢病。最近睇左一篇New York Times的文章,作者Eric Wee算係中產,但佢就好羡慕妒忌自己隻狗,40蚊美金左右一個月就幾乎全包。佢同佢老婆就冇隻狗咁好,一直要俾200幾蚊一個月,仲好多野唔包;係奥巴馬嘅醫療改革之後,保費仲貴左一個double都唔止,但又未窮到有資格攞政府醫保補貼資助,結果,一個月要俾成600幾美金,但係,都係好多野唔包,連急症室服務都唔係全包。

其實醫保就係變相把健康交俾資本主義嘅金錢遊戲,好唔穩陣。香港政府成日叫人買醫保,想卸膊,但如果香港真係變左美國或大陸咁,醫保主導,公立醫療系統縮皮,我諗我地好快有人佔中佔立法局佔特首辦。到時唔係學生帶頭,一定係我地呢D老餅帶頭,我地仲唔同佢死過?


沒有留言:

張貼留言